• تاریخ انتشار : 1401/02/18 - 13:15
  • تعداد بازدید : 11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی اصول و روابط استاد و دانشجو در دانشکده علوم قرآنی خوی

نشست علمی «بررسی اصول و روابط استاد و دانشجو» از سوی انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی خوی برگزار شد.

نشست

به گزارش ایحا از خوی، نشست علمی «اصول و روابط استاد ودانشجو» با ارائه دکتر عسگر بابازاده اقدم  رئیس دانشکده علوم قرانی خوی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد.

دکتر بابازاده اقدم در ابتدای نشست ضمن تبریک عید سعید فطر و همچنین گرامیداشت روز و هفته معلم اظهار کرد: هرانسانی که مطلبی به کسی می آموزد در واقع معلم آن شخص بوده و بایستی بتوانیم با تعلیم و تربیت درست در مسیر کمال و انسانیت قرار گیریم .

رئیس دانشکده علوم قرآنی خوی با اشاره به اینکه رابطه استاد و دانشجو رابطه دو سویه می باشد، بیان کرد: این رابطه بصورت متقابل بوده و بخشی مربوط به وظایف استاد نسبت به دانشجو بوده و بخشی نیز وظایف دانشجو در قبال استاد می باشد.

وی افزود: اولین مؤلفه در وظایف استاد نسبت به دانشجو ،مؤلفه تعامل عاطفی می باشد که استاد مکلف است یک تعامل عاطفی خوب با حدود مشخص با دانشجویان خود داشته باشد.

دکتر بابازاده اقدم همچنین؛وجدان کاری را یکی دیگر از مهمترین وظایف اساتید در قبال دانشجو عنوان کرد و افزود:  وجدان کاری به معنای احساس تکلیف و تکلف نسبت به دانشجو است و کلاس و دانشجو امانت پدران و مادرانی است که با خون دل و تحمل هزینه های بسیار و مشکلات عدیده فرزندان خود را جهت تحصیل به مراکز علمی و دانشگاهی فرستاده اند.

رئیس دانشکده عفو وگذشت را از دیگر مؤلفه های وظایف استاد بیان کرد و گفت: اساتید بعنوان پدر و دانشجویان بمنزله فرزند آنها بوده و طبیعتاً پدران همیشه نسبت به فرزندان خود عفو گذشت دارند .


درادامه نشست دکتر بابازاده اقدم شوخ طبعی ، علاقمندی به شغل و حرفه ،انتقاد وانعطاف پذیری ،آراستگی ظاهری و پایبندی به اصول وارزش های اسلامی را از دیگر مؤلفه ی های وظایف استاد نسبت به دانشجو عنوان کرد.

دکتر بابازاده اقدم در بخش دوم مطالب خود به بیان وظایف دانشجو در قبال استاد پرداخت و اظهار کرد: دانشجو در مقابل استادخود وظایفی دارد و استاد نیز انتظاراتی از دانشجویان دارد که بایستی به نحو احسن وشایسته برآورده شود،

وی اولین وظیفه دانشجو را مسئولیت پذیری وجزء مهمترین وظایف دانشجو عنوان کرد و گفت: مسئولیت پذیری، خود مؤلفه گسترده ای بوده و هم حوزه استاد و هم حوزه دانشجو را شامل میشود که  متاسفانه فضای مجازی به مسئولیت ناپذیری بیشتر دانشجویان دامن زده است.


وی منظم بودن ,و مکلف بودن را از دیگر وظایف دانشجو به استاد عنوان کرده وبیان کرد که دانشجو باید به این سوال پاسخگو باشد که هدف از آمون به دانشگاه وتحصیل چه بوده است
عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی خوی ،شناخت ورعایت حریم استاد ومولفه ی حفظ ادبیات استاد ودانشجو را از دیگر وظایف مهم دانشجو در قبال استاد عنوان نمود

 

  • گروه خبری : اخبار دانشکده
  • کد خبر : 6556
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید